انواع چای :چای سبز

انواع چای :سبز

 

چای سبز به عنوان یک دارو برای هزاران سال مورد استفاده قرارگرفته است ، که منشاء آن چین است اما به طور گسترده ای در سراسر آسیا از این نوشیدنی استفاده می شود .بسیاری آن را برای کاهش فشار خون به منظور پیشگیری از بسیاری از سرطانها می نوشند . زیرا چای سبز دارای مزایای بیشتر سلامت از چای سیاه استکه توجه به پردازش آ نها مربوط است  . در چای سیاه در راه آماده سازی تخمیر کامل انجام می شود در حالی که در پردازش چای سبز از فرآیند تخمیر در پردازش جلوگیری می شود. در نتیجه، چای سبز حداکثر مقدار آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها را حفظ می کند .

خواص درمانی چای سبز:

کاهش وزن:

 چای سبز سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. پلی فنل موجود در چای سبز سطح اکسیداسیون چربی  و میزان تبدیل مواد غذایی به کالری در بدن را تشدید می دهد.

     دیابت:

 چای سبز ظاهرا میزان قند خون  را تنظیم کرده و  به جلوگیری از افزایش قند خون بعد از خوردن غذا کمک می کند. این می تواند از ایجاد خوشه انسولین بالا و در نتیجه ذخیره سازی چربی جلوگیری می کند.

 بیماری قلبی:

دانشمندان فکر می کنند: آثار چای سبز در پوشش عروق خونی، به نگه داشتن آنها درحالت آرامش کمک می کند و بهتر قادر به مقاومت در برابر تغییر در فشار خون می باشند. همچنین ممکن است در برابر تشکیل لخته، که علت اصلی حملات قلبی است محافظت می کند.

سرطان مری:

چای سبز می تواند خطر ابتلا به سرطان مری را کاهش دهد، که تصور می شود به طور گسترده ای بخاطر اثر کشتن سلول های سرطانی به طور کلی بدون آسیب رساندن به بافت سالم اطراف آنها است.

کلسترول:

چای سبز کلسترول بد را در خون کاهش می دهد و نسبت کلسترول خوب به کلسترول بد را افزایش می دهد.

 آلزایمر و پارکینسون:

 گفته شده است که زوال ناشی از بیماری آلزایمر و پارکینسون به تاخیر می اندازد. مطالعات انجام شده بر روی موش ها نشان داد که چای سبز از سلول های مغز را دربرابر مرگ محافظت می کند  و سلول های مغزی آسیب دیده را ترمیم می کند.

پوسیدگی دندان است:

 مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان های شیمیایی "کاتچین" در چای می تواند باکتری ها و ویروس ها که باعث عفونت گلو، پوسیدگی دندانها و سایر مشکلات دهان و دندان را از بین ببرد

فشار خون:

مصرف مرتب چای سبز به کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا کمک می کند.

   افسردگی:

 Theanine یک اسید آمینه است که به طور طبیعی در برگ چای یافت می شود. تصور می شود این ماده برای ارائه یک اثر آرامش بخش به مصرف کنندگان چای مفید است.

ضد ویروسی و ضد باکتریایی :

 ترکیبهای موجود ضد باکتری و ضد ویروسی در چای ، عوامل قوی هستند که در درمان همه چیز از آنفلوآنزا تا سرطان موثر می باشند. در برخی از مطالعات چای سبز در جلوگیری از گسترش بسیاری از بیماری ها موثر نشان داده شده است.

مراقبت از پوست:

چای سبز ظاهرا به رفع چین و چروک و علائم پیری می تواند کمک می کند، که به خاطر محتوای آنتی اکسیدان ها و ضد التهاب است. مطالعه روی حیوانات و انسان نشان داده اند که چای سبز به کار گرفته  به شکل موضعی می تواند تخریب های نور خورشید را کاهش دهد.

مقدار مصرف:

برخی می گویند که باید کم مصرف شود، دو فنجان در روز در حالی که برخی معتقدند تا پنج فنجان - و یا بیشتر باید مصرف شود. شما می توانید تا ده فنجان در یک روز بنوشید. چیز ی که باید اشاره کرد : کافئین در چای سبز وجود دارد ،بنابراین اگر شما حساس به کافئین می باشید نباید یک فنجان در روزبیشتر بنوشید. چای سبز همچنین دارای تانن (که می تواند جذب آهن و اسید فولیک کاهش دهد)می باشد، بنابراین اگر شما باردار هستید و یا قصد باردار شدن دارید پس چای سبز احتمالا برای شما ایده آل نیست. شما می توانید سعی کنید چای سبز با مواد زنجبیل مخلوط کنید .

نحوه دمکردن چای سبز:

برای هر نفر 1 قاشق مرباخوری چای سبز را در قوری ریخته و به ازای هر یک قاشق، 1 لیوان آب داغ با دمای 80 تا 85 درجه به آن اضافه کرده و به مدت 7 تا 8 دقیقه بگذارید تا بماند. سپس آن را بنوشید.چای سبز مانند چای سیاه نیازی به دم کردن روی حرارت ندارد.

منابع:

http://www.theteatalk.com/benefits-of-drinking-black-tea.html

http://www.beytoote.com/cookery/ghazaha/brew-green-tea2.html


نظرات شما عزیزان:

فرهاد
ساعت17:33---12 مهر 1393
بسیار عالی

amir73
ساعت22:43---9 مهر 1393
وبتون عالیه واقعا

ممنون ازتون


ماهان
ساعت14:48---3 مهر 1393
سلام مبینا
وری لااااااااااایک
واقعا وبی که ساختی هدفمنده
ما که هدفی نداشتیم جز سرگرم کردنه مردم
*لینک شدی*


ابراهیم حسینی
ساعت0:00---3 مهر 1393
وبلاگتون خیلی خوشمزه هستش خخخ
واقعا مطالبتون مفیده


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 1 مهر 1393برچسب:, | 17:29 | نویسنده : مبینا عباسی (کارشناس ارشد زیست شناسی گیاهی) |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.
 <-PostRate-> <-PostRateCount->